Wskaźniki jakości ZICOM

Skala oceny usług operatora wg standardów UKE

Poziom jakości wysoki Poziom jakości średni Poziom jakości niski
Wysoka / Średnia / Niska

 


Administracyjne

  • Poziom jakości wysoki Średni czas oczekiwania na połączenie z personelem
  • Poziom jakości wysoki Poprawność faktur.


Połączeń głosowych

  • Poziom jakości wysoki Skuteczność połączeń telefonicznych


Połączeń internetowych

  • Poziom jakości wysoki Przeglądanie stron www
  • Poziom jakości wysoki Oglądanie wideo w jakości SD
  • Poziom jakości wysoki Oglądanie wideo w jakości HD
  • Poziom jakości wysoki Rozmowy wideo HD
  • Poziom jakości wysoki Usługi telefoniczne w technologii VOIP
  • Poziom jakości wysoki Usługi multiroom (3xwideo HD)
  • Poziom jakości wysoki Gry sieciowe czasu rzeczywistego
  • Poziom jakości wysoki Gry sieciowe pozostałe (planszowe etc) 

 

 

Objaśnienia wskaźników jakościowych

Parametr Poziom jakości Komentarz
Średni czas oczekiwania na połączenie z personelem

Zielony ≤ 60 s, Żółty > 60 ale < 120 s, Czerwony ≥120 s

Czas oczekiwania na połączenie z personelem – czas od otrzymania przez sieć informacji wymaganej do zestawienia połączenia do zgłoszenia się personelu dostawcy usług.Dla wskaźnika czas oczekiwania na połączenie z personelem ustala się jako średnią arytmetyczną czasów oczekiwania na zgłoszenie się personelu ze zbioru 50% połączeń o najmniejszych wartościach wskaźnika czasu oczekiwania na połączenie z personelem
Poprawności faktur Zielony > 97,5 %, Żółty > ≥ 95,1% ale ≤ 97,5 %, Czerwony < 95,1 % Wskaźnik reklamacji poprawności faktur wyrażony w procentach odsetek liczby reklamacji faktur w stosunku do wszystkich wystawionych faktu.
Skuteczność połączeń telefonicznych Zielony > 97,5 %, Żółty > ≥ 95,1% ale ≤ 97,5 %, Czerwony < 95,1 % Wyrażony w procentach odsetek liczby wywołań od i do numerów znajdujących się w sieci danego operatora, które spowodowały zestawienie żądanego połączenia, w stosunku do liczby wszystkich badanych wywołań w danym okresie sprawozdawczym. Za wywołanie skuteczne uznaje się takie wywołanie, dla którego po prawidłowym wybraniu numeru uzyskano sygnał odpowiedzi lub zwrotny sygnał dzwonienia bez odpowiedz, sygnał zajętości lub sygnał odrzucenia połączenia.
Przeglądanie stron WWW Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 1 Mb/s DL
Opóźnienie nie większe niż 200 ms
Oglądanie Wideo w jakości SD Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 2 Mb/s DL
Opóźnienie nie większe niż 200 ms
Oglądanie Wideo w jakości HD Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 6 Mb/s DL
Opóźnienie nie większe niż 200 ms
Rozmowy Wideo w jakości HD Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 1,5 Mb/s DL i 1,5 Mb/s UL
Opóźnienie nie większe niż 150 ms
Usługi telefonii VOIP Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 64 kb/s DL i 64 kb/s UL
Opóźnienie nie większe niż 150 ms
Usługi Multiroom Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 18 Mb/s DL
Opóźnienie nie większe niż 200 ms
Gry sieiowe Prędkość, Opóźnienie Prędkość transmisji nie mniejsza niż 2 Mb/s DL i 1,5 Mb/s UL
Opóźnienie nie większe niż 30 ms

 

 

Wskaźniki inwestycyjne

Zicom w liczbach 2010-2015

 

ZICOM - Wskaźniki inwestycyjne - wykres 1 - Ilość portów HP
ZICOM - Wskaźniki inwestycyjne - wykres 2 - Nakłady finansowe

 

Zicom NEXT to grupa kapitałowa która swoją działalność gospodarczą skupia na branży telekomunikacyjnej. Dwa Kluczowe obszary naszej firmy to budowa i obsługa serwisowa sieci teletechnicznej oraz działalność operatorska.
Celem Zicom jest wybudowanie do końca 2015 ok. 60 tyś portów (HP) dla Klientów w województwach: podkarpackim, małopolskim i dolnośląskim. Celem naszego działania jest dostarczenie Klientom usług w jakości i standardzie obowiązującym w krajach najmocniej rozwiniętych w EU.
Produkty które oferujemy to: internet FTTH, telefon VOIP, Telewizja IPTV.

Newsletter
Zapisz się na newsletter ZICOM.